КЫСКАЧА

1.     Таржымал деген эмне жана ал эмне үчүн керек?

2.     Таржымал түзүүнүн эрежелери

3.     Сунушталган таржымалдын көлөмү

4.     Таржымал түзүмү

5.     1-кадам. Арыз  ээсинин жеке маалыматтары, сүрөтү жана байланыш телефону.

6.     2-кадам. Таржымадын максаты

7.     3-кадам. Негизги жөндөмдөр жана жетишкендиктер

8.     4-кадам. Иш тажрыйбасы жана кызматтык милдеттери

9.     5-кадам. Билими тууралуу, квалификацияны жогорулатуу курстары жөнүндө маалымат.

10. 6-кадам. Чет тилдерди өздөштүргөндүгү боюнча маалымат

11. 7-кадам. Компьютердик билими тууралуу маалымат

12. 8-кадам. «Мен жөнүндө» бөлүмүндөгү жеке сапаттар, хоббилер жана кызыкчылыктар

Таржымал деген эмне жана ал эмне үчүн керек?

Таржымал – бул өзү жөнүндө кыскача маалымат. Сиздин иштеген жериңиз, жөндөмүңүз, билимиңиз жана өткөн курстарыңыз тууралуу негизги маалыматты камтыган документ. Жазуу же басма түрүндө толтурулат. Экинчи вариант жакшыраак, анткени ал тыкан көрүнөт жана жумуш берүүчү үчүн окууга ыңгайлуу.

Көптөгөн уюмдар талапкерлерден резюме болушун талап кылышат, бул олуттуу кызматтар үчүн өзгөчө маанилүү. Документти изилдөө менен, жалдоочу алгачкы тандоону жүргүзөт жана талапкерди кийинки этапка жөнөтүү же жөнөтпөө жөнүндө чечим кабыл алат. Андыктан анкетаны туура жана сабаттуу толтурууга көңүл буруу зарыл. Олуттуу кызматтар үчүн кичинекей нюанстар маанилүү. Жөнөкөй тамга катасы да арыз ээсинин көңүл бурбаганын жана шалаакылыгын көрсөтүп турат.

Сиздин таржымал жеке жеткирилиши же электрондук почта аркылуу жөнөтүлүшү мүмкүн. Ар бир компаниянын талапкерлерге карата өзүнүн талаптары бар, алар алдын ала изилдениши керек. Буга төмөнкүлөр кирет:

  • Кесиптик көндүмдөр.
  • Билим деңгээлине коюлган талаптар.
  • Кошумча иштөөгө жана командировкага чыгууга жөндөмдүү.
  • Канчалык компетенттүү талапкер каалаган кызматтыээлөө үчүн . Анын тажрыйбасы жетиштүүбү?
  • Тандап алган адистиги боюнча иштөөгө жеке мүнөздөмөлөрү ылайыктуубу?

Ошондуктан, сиз таржымалды кантип жазууну түшүнүшүңүз керек, ошондуктан кызматка ээ болуу ыктымалдыгы чоң. Жалдоочуга арыз ээсинин мүнөздөмөлөрү боюнча багыт алууну жеңилдетүү үчүн резюме белгилүү эрежелерге ылайык толтурулат. Ошондой эле жалпы кабыл алынган талаптар бар, аларды сактоо сунушталат.

Таржымал жазуу эрежелери

Таржымал – бул өзүңүздү жарнамалоонун эффективдүү жана жөнөкөй жолу, бирок ал өтө чыгармачыл болбошу керек же өзүңүздүн мактооңузду камтыбашы керек. Кээ бир талаштуу биографиялык фактыларды алып салуу керек. Негизги максат — сиздин талапкерлигиңизге иш берүүчүнүн көңүлүн буруу. Кабыл алынгыс, керексиз же карама-каршы маалыматтарды киргизүү кызматкердин талапкерлигин четке кагууга алып келиши мүмкүн. Олуттуу компаниялар, эреже катары,  жалпы кабыл алынган  резюме дизайн эрежелеринен четтөөлөргө карата терс мамиледе. Чыгармачылык адистиги боюнча вакансия болуп саналат. 

Үч негизги эрежелерди кармануу керек:

    1. Тактык — эч кандай оңдоолор, каталар же окууга кыйын кол жазма болбошу керек.
    2. Кыскалык – кадрлар бөлүмү (менеджери) өтүнмө ээси жөнүндө негизги маалыматты көргүсү келет жана керексиз тексттин чоң көлөмүнөн негизги нерсени алууга аракет кылбайт.
    3. Чындык — жалган маалыматты киргизүүгө жол берилбейт — азыр көптөгөн фактыларды текшерүү оңой.

    Таржымалды жазып жатканда так структураны карманышыңыз керек. Үзгүлтүксүз текст жарабайт. Иш берүүчү ар кандай маалыматтарды оңой таба алышы керек: фамилиясы, иш тажрыйбасы, билими, жеке сапаттары. Эгерде таржымал компьютерде басылган болсо, анда айтылган блокторду бөлүп көрсөтүү керек. Бул максаттар үчүн коюу шрифт ылайыктуу.

Сунушталган таржымалдын көлөмү

Өтө узун таржымал жасоонун эч кандай пайдасы жок. Компьютер менен басылган текст, төрт барактан ашпоо сунуш кылынат. Себеби, көп сандагы талапкерлер кадрларды тандоо боюнча менеджерден өтөт. Биринчи этапта ал эң ылайыктууларын тандап алышы керек. Кийинки этаптарда маалымат такталып, көндүмдөр текшерилип, кошумча маектешүү жүргүзүлөт. Керексиз маалыматтын көптүгү таржымалдын окулбай калышына алып келиши мүмкүн.

Бирок документ бир нече саптан турбашы керек. Бул учурда, иш берүүчү талапкер чындап эле эмнени билерин түшүнө албайт. Профессионалдык сапарын жаңыдан баштап жаткан адамдардын резюмелери начар. Бул учурда, сиз өз жөндөмүңүздү жана сиз бүтүргөн курстарды максималдуу түрдө сүрөттөшүңүз керек. Сиз конкреттүү кызмат орду жана компания үчүн абдан маанилүү маалыматтарды камтышыңыз керек.

Таржымал түзүмү

Белгилүү бир структурага ылайык таржымал жазуу бардык керектүү маалыматтын потенциалдуу иш берүүчүгө жеткирилишин камсыздайт:

  1. Байланыштар, жеке маалымат. Бул тууралуу маалымат абдан маанилүү, анткени иш берүүчү арыз берүүчү менен кантип байланыша аларын оңой табышы керек.
  2. Таржымалдын максаты — бул учурда талапкер алууну пландаштырып жаткан кызмат ордуна көрсөтүлөт.
  3. Негизги жөндөмдөр жана жетишкендиктер.
  4. Иш тажрыйбасы, кызматтык милдеттери.
  5. Окуусу, курстар, квалификацияны жогорулатуу.
  6. Чет тилдерди билүү. Кээ бир ишканаларда бул жөндөм талап кылынат.
  7. Компьютердик жөндөмдөр.
  8. Бөлүм «Мен жөнүндө»: жеке сапаттары, кызыгуулары.

 

Келгиле, резюме жазууну этап-этабы менен карап көрөлү.

Кадам 1. Арыз ээсинин жеке маалыматтары, сүрөтү жана байланыш телефону

Иш берүүчү биринчи көрүшү керек — бул арыз ээсинин толук аты, атасынын аты жана фамилиясы. Байланыш маалыматы да бул жерде жайгашкан: телефон номери, электрондук почтасы, социалдык тармактын дареги, каттоонун дареги жана жашаган жери.

Таржымалдагы сүрөт барактын башына, эң жакшысы бурчка жайгаштырылат. Эгерде таржымал жазуу түрүндө болсо, анда сүрөт кагазга клей же степлер менен тиркелиши мүмкүн. Басылган версиясы менен оңой — сүрөт документке түз киргизилет. Сүрөт жөнөкөй, бизнес костюмда тандалып алынган. Башка адамдар катышкан эс алуудан же кечеден сүрөткө түшүүгө жол берилбейт.

Ортодо фамилиясы, аты, атасынын аты жазылат: Бейшеева Чолпон Султановнанын таржымалы. Иш берүүчү дароо арыз ээси менен кантип байланышса болорун жана колунда кимдин арызын кармап жатканын көрүшү керек. Сиз ар дайым байланыш үчүн жеткиликтүү болгон телефон номерин беришиңиз керек. Мындан тышкары, сиз каалаган эмгек акынын деңгээлин көрсөтө аласыз.

2 -кадам. Резюменин максаты

Бул блокто абитуриент кайсы кызматка тапшырып жатканын көрсөтөт.

Жазуу варианты: Резюменин максаты — бухгалтердин кызматына орношуу.

Компанияда бир нече ачык вакансиялар болушу мүмкүн, андыктан иш берүүчү белгилүү бир категорияга талапкерди дароо аныкташы керек. Бир нече позицияны тизмелөө дайыма эле акылдуулукка жатпайт. Бирок, эгерде талапкер таптакыр кызыккан компанияга кирүүнү кааласа, анда ал макул болууга даяр болгон кошумча кызматка кирүүгө болот.

3 -кадам. Негизги жөндөмдөр жана жетишкендиктер

Талапкер профессионалдык жактан эмнеге жетишкенин тизмектеши керек. Бул, өзгөчө, эгер сиз лидерлик кызматка талапкер болсоңуз абдан маанилүү. Иш берүүчү талапкердин корпоративдик талаптарга канчалык деңгээлде жооп берерин жана ал жумушка керектүү көндүмдөрү бар-жогун көргүсү келет.

Сиздин резюмеңиздеги жетишкендиктер бош кызмат ордун эске алуу менен көрсөтүлүшү керек. Биринчиден, менеджер талапкердин квалификациясы жумушка ылайыктуубу, жокпу, текшерет. Эгер сиз сатуу кызматына тапшыргыңыз келсе, анда көндүмдөр бул адистикке тиешелүү болушу керек. Соодага тиешелүү кесиптерди көрсөтсөңүз болот, эгерде бар болсо, мисалы, сатып алуулар боюнча менеджер, кассир. Кадрлар боюнча менеджер негизгилерин дароо бөлүп көрсөтүшү үчүн тизмеде көндүмдөрдү жана жетишкендиктерди тизмелөө ыңгайлуураак.

Жетишкендиктерди кантип сүрөттөсө болот:

  • Сатуу көлөмү 20% га өстү.
  • Кадрлардын алмашуусу 15 процентке кыскарды.
  • Жабдуулардын баасы 25% га кыскарды ж.б.

 

Конкреттүү сандарды берүү маанилүү. Бирок, алар чынчыл болушу керек. Иш берүүчү мурунку иштеген жерине телефон чалып, арыз берүүчү өзүнүн жетишкендиктерин канчалык чынчылдык менен билдиргендигин тактап алса болот.

Сиз өзүңүздүн таржымалыңызга төмөнкүлөрдү жазбашыңыз керек:

  • Долбоорду иштеп чыгууга катышкан.
  • Сатуу көбөйткөн.

Иш берүүчүгө конкреттүү маалыматтар керек, андыктан ал арыз берүүчүнүн эмнеге жөндөмдүү экенин көрө алат. Белгисиз жетишкендиктер арыз берүүчү жөнүндө эч нерсе айтпайт, болгону анын бир нерсеге катышканы жөнүндө гана маалымат берет.

4 -кадам. Иш тажрыйбасы жана кызматтык милдеттери

Таржымал  үчүн жалпы талаптар бар, алар аткарылышы керек. Таржымалда иш тажрыйбасынын тизмеси тескери тартипте болот, башкача айтканда, арыз берүүчүнүн акыркы иштеген жеринде иштеген кызматы биринчи орунда турат. Сүрөттөө даталарды, кызматтарды жана кызматтык милдеттерди көрсөтүү менен жүргүзүлөт. Кетүүнүн себеби да көрсөтүлөт. Иш берүүчү берилген маалыматты текшерип, мурунку жумушунан сунуш сурай алышы үчүн мурунку жетекчилердин байланыштарын көрсөтүү сунушталат. Мурунку иштеген жери менен байланышып, маалыматтарды текшерүү үчүн чакырылышы мүмкүн экенин эскертип коюу зарыл.

Бул төмөнкүдөй көрүнөт:

  1. Жумушка кабыл алынган датасы жана бошотулган күнү.
  2. Компаниянын толук аталышы.
  3. Ишкананын ишинин багыты.
  4. Кызматы.
  5. Негизги милдеттери.
  6. Алынган көндүмдөр, жетишкендиктер.
  7. Кызматтан бошотуунун себеби.

Сиз акыркы пунктта сак болушуңуз керек. Таржымалга командага туура келгениңизди, жетекчилериңиз менен чыр-чатактардын ​​пайда болгондугун  жазуу сунушталбайт. Бул учурда, кызматка ээ болуу мүмкүнчүлүгү бир кыйла азаят. Тескерисинче, өз каалооңуз менен, карьералык өсүү максатында, компанияда иштөөгө кызыкдар экениңиз тууралуу жазганыңыз жакшы.

Если непонятно, как написать резюме, лучше составить резюме в нашем конструкторе. В нашем шаблоне есть все пункты, которые интересуют работодателей.

5 -кадам. Билим берүү , курстар , квалификацияны жогорулатуу

Тескери тартипте окуу жайдын толук аталышы жана адистиги көрсөтүлөт. Бул блок кошумча окутууну жана квалификацияны жогорулатуу курстарын камтыйт. Жаш адистер үчүн алардын таржымалында практика жана практикалык окуу жайларын сүрөттөп берүү мааниси бар. Ишке түздөн-түз тиешеси жок нерсени көрсөтүүнүн кереги жок. Бирок, англис курстары жана оратордук чеберчилик боюнча тренингдер бонус болот.

Таржымалда билим төмөнкүчө чагылдырылган:

  1. Кирүү жана бүтүрүү күнү: ай, жыл.
  2. Окуу жайынын, факультеттин, адистиктин аталышы.
  3. Билим деңгээли: орто кесиптик, толук эмес жогорку, жогорку (бакалавр, магистратура). Башка билими жок болсо гана мектеп көрсөтүлөт.

Кошумчалай кетсек, сиз курстарды өткөрүүнүн натыйжасында кандай көндүмдөрдү жана билимдерди алганыңызды кыскача сүрөттөп бере аласыз. Ошондой эле, эгерде бар болсо, кесиптик күбөлүктөрдү көрсөтүү керек.

6 -кадам. Чет тилдерди билүү

Чет тилдерди билүү өзгөчө чоң компаниялар жана жооптуу кызматтар үчүн артыкчылык болуп саналат. Сиз таржымалыңызга сөзсүз түрдө тилди жана билим деңгээлин көрсөтүшүңүз керек: башталгыч (сөздүк менен), негизги, сүйлөшүү.

7 -кадам. Компьютердик билимдер 

Көптөгөн компаниялар компьютерде эркин иштөөнү талап кылат. Таржымалда компьютерди билүү деңгээлин көрсөтүү зарыл: башталгыч, орто, жогорку деңгээлде. Өтүнмө ээси иштөөсү керек болгон программаларды билүү да белгиленген. Жумуш компьютер көндүмдөрүн камтыса, анда тиешелүү көндүмдөрдүн сүрөттөлүшү зарыл. Бул кеңсе кызматкерлери, кассирлер, экономисттер жана программисттер үчүн актуалдуу.

8кадам. «Мен жөнүндө» бөлүмүндөгү жеке сапаттар жана кызыгуулар

 » Мен жөнүндө » бөлүмү өтүнмө ээсинин инсандыгы жана жеке сапаттары жөнүндө көбүрөөк билүүгө мүмкүндүк берет, бирок бул жерде карама-каршы маалыматтарды кошпоңуз. Адамдардан көбүнчө резюмедеги оң жана терс мүнөздөрдүн сапаттарын, жаман адаттары бар-жогун жазып коюуну суранышат. Өтө көп сапаттарды сүрөттөөдөн эч кандай пайда жок. Алар ээ боло турган кызматка тиешелүү болушу керек. Көптөгөн кесиптер үчүн стресске туруктуулук, тактык, кунт коюу, чыдамкайлык жана кардарларга сылык мамиле кылуу маанилүү.

Бухгалтердик кызматка талапкерлер ылдыйкы сапаттарды жаза алат: өжөрлүк, кунт коюу, аналитикалык акыл. Менеджер кызматына: баарлашуу жөндөмү, кунт коюп, активдүүлүк, өзүн өзү өнүктүрүүгө умтулуу. Терс мүнөздөрдү көрсөтүүнү суранганда кыйынчылыктар пайда болот. Өзгөчө жөндөм — терс мүнөздөмөлөрдү оң мүнөзгө айландыруу: педантикалык, бирок өз милдеттерин кылдаттык менен аткаруу; катуу, бирок адилеттүү.

Резюмеңизде өзүн-өзү өнүктүрүүгө жана билим алууга болгон каалоону көрсөткөн кызыгууларын көрсөтүү сунушталат: тарыхка, архитектурага (мисалы, дизайнерге), спортко (абитуриент активдүү адам экенин көрсөтөт), чет тилин үйрөнүү. Унаа айдоо сиздин таржымалга кошумча маалымат катары киргизилиши керек. Бул иш саякатка байланыштуу болсо, актуалдуу. Таржымалдын аягында талапкер качан иштөөгө даяр экенин жазуу керек.

Жумушка орношуу үчүн таржымалды кантип туура жазууну билүү менен, жумуш издеген адам өзүн эффективдүү презентация кылып, бош кызмат ордун оңой толтура алат.